Đoakino Rosini: Seviljski berberin   -          muzičko scensko delo -          muzički oblik: opera -          lento (sporo), forte (jako), allegro (brzo) Kreće poletno, veselo i nakon te slike se susrećemo sa  mirnim i dubokim ženskim glasom, sa povremenim uzvišenjima, na kojima se dugo zadržava, naglašavajući svu važnost situacije. Zatim nastupa orkestar sa živahnom melodijom. Onda možemo čuti ženski glas koji kao da se igra svojim opsegom. U pozadini orkestar je podržava u poigravanju. Pri kraju dolazi do ubrzavanja melodije i povišenja ženskog glasa, i kao da se sve ponavlja, ali mnogo brže i dinamičnije. Glas zajedno sa orkestrom kao da poskakuje. Zavrsava se burno, jako i snažno u vidu neke neodoljive ekstaze. Uvođenjem scenskog realizma, dramatičnosti, psihološke karakterizacije, originalnih ritmičkih, melodijskih, harmoničnih i orkestarskih rešenja, Rosini je napravio prekretnicu ka novoj etapi u razvoju italijanske opere.

    Đoakino Rosini: Semiramida   -          muzičko scensko delo -          muzički oblik: opera -          I deo: lento (sporo), II deo: adagio (osećajno)   Počinje umerenim tempom, dolazi do laganog povišenja, kao da nas proprema za jedan zagonetan i uzbudljiv doživljaj. Zatim se nastavlja vokalnim izvođenjem solo pevačice. Ona razrađuje temu umereno, ako da nam priča o nekoj važnoj stvari. Glas je sopran. Onda sa orkestrom zajedno donosi glavnu temu. Dinamika i tempo su raznoliki: od sporog i laganog do jakog i uzvišenog (allegreto – živahno). Od sredine opere kao da se sve ponavlja iz početka, odnosno prva tema se razvija tj. motivski obrađuje. Dominiraju lirska i uzbuđena stanja pevačice. Česti su trenuci kad njen glas dolazi do vrhunca tj. Najvišeg ženskog glasa – alt. Operu izvode orkestar i solo pevačica kombinujući načine, odnosno čas solo pevačica prati orkestar, a čas orkestar prati pevačicu. Na kraju oni će se pretočiti u jedno, i burno i snažno završiti komad.

Đoakino Rosini: Italijanka u Alžiru - muzičko scensko delo - opera (koju čine orkestar, hor i solista; iz dva dela AB) - izvođenje instrumentalno-vokalno   Počinje svečano, kao da želi da nam nešto predstavi. Onda se začuje ženski glas, glas soliste – mecosopran. U pozadini orkestar prati solo pevačicu i jako utiče na psihološka dešavanja u operi. U toku opere, pevačica vodi dijalog sa jednoglasnim muškim horom. Njen glas dominira kroz delo. Na početku, temu je solo pevačica donosila smireno sa povremeno povišenim glasom, ali kako se bližila kraju sve je bilo veselije i užurbanije. Od početnog umerenog tempa vodi nas do brzog. Teme se ponavljaju. Dinamika je često kontrasna, prelazi naglo iz jakog u tiho, i obrnuto, gde možemo da vidimo i taj nespokojni romantičarski duh. Opera se završava prikazujući svoju virtuoznost i moć glasa pevačice.      

Pretraživanje

Kupite lektiru za sve razrede osnovnih škola - brzo i povoljno!

Oblačno

6°C

Beograd

Oblačno
Vlažnost: 85%
Vjetar: JZ brzine 0.00 km/h
Ponedjeljak
Djelomično oblačno
2°C / 7°C
Utorak
Uglavnom oblačno
2°C / 10°C
Srijeda
Djelomično oblačno
5°C / 11°C
Četvrtak
Uglavnom sunčano
2°C / 13°C

Na portalu Kafica magazin možete pročitati sve sto vas zanima iz oblasti lepote i zdravlja, mode, fitnesa, zdrave ishrane, poezije... Nastojimo da vam pružimo mnogo zanimljivih i različitih sadržaja u kojima ćete uživati uz vruću ili osvežavajuće ledenu kaficu. Kreirajmo zajedno ovaj portal!

Trenutno je u izradi forum, pišite nam o čemu bi voleli da čitate kao i šta biste podelili sa drugim "kafoholičarima".