Pravilno držanje i dugotrajan zdrav život

Problemi sa držanjem se najviše mogu primetiti kog tinejdžera, pri čemu je kod skoro svakog petog deteta, koji još nije dostigao punoletstvo, primećeno nepravilno držanje. 

 

Najbitnije je da se u cilju dugotrajnog pravilnog držanja velika pažnja posveti učenju deteta pravilnom držanju, jer veliki broj bolova u leđima u kasnijim periodima života najčešće nastaje kao posledica nepravilnog držanja tokom hodanja (savijanje napred, savijanje nazad).

Želatinasta materija u diskusima kičme ima ulogu da apsorbuje dejstvo raznih spoljašnjih uticaja omogućavajući na taj način fleksibilnost kičme. Sa starenjem kičma gubi ovo svoje svojstvo zbog nemogućnosti prilagođavanja raznim nepovoljnim uticajima iz spoljašnje sredine. 

Pored fleksibinosti, kičma treba da bude i veoma stabilna, što se obezbeđuje sadejstvu pršljenova, mišića i ligamenata.

Mišići i ligamenti omogućavaju pravilno držanje tela i ojačavaju kičmu. Pravilnim držanjem se obezbeđuje stabilnost i pokretljivost organizma, kao i zaštita kičmene moždine i nerava.

O pravilnom držanju se govori u situacijama kada postoji odgovarajuća ravnoteža između mišića i zglobova. Ova ravnoteža se može održati zahvaljujući odgovarajućoj jačini i istegljivosti mišića. Kada se poremeti ova ravnoteža, dolazi do oslabljenja ili skraćivanja mišića, pa i do iskrivljenja kičme.

Kako držati telo u pravilnom položaju?

Mišići tela čoveka se istežu već i tokom  hodanja. Za harmoničan rad mišića je prvenstveno odgovoran držanje tela u pravilnom položaju.

Da bi se mogao održati pravilan položaj neophodno je održati pravilan oslonac tela, koji obuhvata oslanjanje na veliki prst, mali prst i petu noge. Noge treba da stoje paralelno u odnosu jedan na drugog u malom rastojanju. 

Da bi se kičma oslobodila od opterećenja, potrebno je ispraviti kičmu tokom hodanja, zajedno sa ispravljanjem ramena i lopatice. Pored ovih faktora je veoma bitan i položaj same karlice, jer njegovo pomeranje u napred ili unazad opterećuje kičmu. Veoma je bitno da prednja i zadnja tačka karlice budu u jednoj liniji.

Na ispravljanje raznih nepravilnosti u držanju se može uticati primenom odgovarajućih vežbi. Iako sportske aktivnosti utiču veoma povoljno na držanje, veoma je bitno voditi računa o pravilnom izvođenju vežbi, naročito ako se one rade sa tegovima. Nepravilno izvođene vežbe mogu izuzetno opteretiti kičmu i dovesti do veoma ozbiljnih posledica. 

U slučaju postojanja ozbiljnih problema se vežbe preporučuju samo uz strogi nadzor stručnog osoblja.

Postoje i one osobe, kojima čak i držanje glave u uspravnom položaju predstavlja problem. Kod ovako teških poremećaja sa kičmom je veoma bitno da se telo vrati u normalan položaj. U ove svrhe se mogu primeniti razne vežbe, kao i terapijske metode. 

Sposobnost hodanja čoveka je veoma dragocen poklon od života. Kičma predstavlja osnovni element hodanja, pa je zbog toga veoma bitno da se očuva njegova funkcija i obezbedi dugoročan, kvalitetan i pokretan život.

Izvor: http://www.vitalworld.rs/

Tags: ,

Pretraživanje

Na portalu Kafica magazin možete pročitati sve sto vas zanima iz oblasti lepote i zdravlja, mode, fitnesa, zdrave ishrane, poezije... Nastojimo da vam pružimo mnogo zanimljivih i različitih sadržaja u kojima ćete uživati uz vruću ili osvežavajuće ledenu kaficu. Kreirajmo zajedno ovaj portal!

Trenutno je u izradi forum, pišite nam o čemu bi voleli da čitate kao i šta biste podelili sa drugim "kafoholičarima".

Copyright © Kafica Magazin - opuštajuće teme uz kaficu. All right reserved. Zabranjeno je svako kopiranje, reproduciranje, prosljeđivanje i publiciranje sadržaja sa sajta. Svako kopiranje sadrzaja će biti sakcionisano.