Saveti za zdravu kičmu

Kičma najviše strada od nepravilnog držanja tela,loše stolice za rad,niskih mekanih fotelja u kojima provodimo puno radno vreme pred televizorom,lošeg sedišta u automobilu i nekvalitetnih dušeka u automobilu.Sudeći po tome,većina problema s kičmom može se preduprediti promenom načina života,a naročito fizičkom aktivnošću.Ako vežbate,radite to svakog dana ili se barem šetajte pola sata pravih leđa i ramena.Osim toga,pridržavajte se saveta koji će vas spasti i bolova u leđima i ozbiljnih zdrastvenih tegoba.


     Spavajte na boku s blago savijenim kolenima,a ne na stomaku,jer se u tom položaju opterećuje vratni i lumbalni deo kičme.
     Ne spavajte na mekom madracu.Da bi dušek podupirao kičmeni stub,mora biti dovoljno tvrd.
       Koristite dobar jastuk koji je dovoljno veliki da na njega stanu i glava i vrat,ali da se ne prostire ispod ramena.Idealni su oni visine 8 do 12cm jer drže glavu u istoj ravni s kičmom i podupiru vrat.
       Spavanje u fetus položaju ne prija kičmi,pa izbegavajte savijanje brade prema grudima.
       Trudite se da vam lakat nikad ne bude iznad nivoa ramena jer to zamara mišiće vrata i ramena.
        Česte promene položaja u snu,s jednog boka na drugi,pa malo na leđa,popravljaju cirkulaciju i opuštaju mišiće.Ovo pravilo ne važi za spavanje na stomaku.
        Tvrda stolica je bolja od mekane jer je kičmi potrebna potpora.U mekanim foteljama i trosedima kičma se krivi u lumbalnom delu jer je ništa ne drži.
        Dobra stolica obezbeđuje pravilan položaj leđa i vrata,koji sve vreme treba da budu pravi.Ako stolica nema anatomsko ispupčenje za donji deo leđa,u visini krsta držite jastuče veličine 10-12cm ili urolan peškir.
       Dok sedite,ne prekrštajte noge jer se u tom položaju zamaraju mišići karlice i donjeg dela leđa.Dugoročno gledano,zbog ovakvog sedenja ponekad dolazi i do izmeštanja kičme,pa zato stopala  uvek držite na podu i oslanjajte se na njih.
        Pred računarom nikad ne sedite ukrivo,već monitor i stolicu stavite tako da vam,dok radite,leđa uvek budu prava.
       Monitor treba da vam bude u visini očiju,na 40-50cm udaljenosti.Podlaktice držite pod uglom od 90 stepeni,a potkolenice pod uglom od 120 stepeni u odnosu na pod.Opustite ramena i ne savijajte ruku koja stoji na mišu.
       Ne sedite dugo u jednom položaju,jer to zamara,povećava napetost mišića i usporava cirkulaciju.
       Ako morate dugo da stojite,s vremena na vreme podižite noge na nekoliko sekundi za 10-15cm ili napravite koji korak,napred-nazad.
       Kada podižete teret,ne savijajte leđa,već kolena,a laktove držite što bliže telu.Ne koristite snagu ruku,već nogu.
      Dok usisavate kuću,perete veš i sudove,dok peglate i kuvate,trudite se da vam leđa i vrat budu pravi.





Pretraživanje

Na portalu Kafica magazin možete pročitati sve sto vas zanima iz oblasti lepote i zdravlja, mode, fitnesa, zdrave ishrane, poezije... Nastojimo da vam pružimo mnogo zanimljivih i različitih sadržaja u kojima ćete uživati uz vruću ili osvežavajuće ledenu kaficu. Kreirajmo zajedno ovaj portal!

Trenutno je u izradi forum, pišite nam o čemu bi voleli da čitate kao i šta biste podelili sa drugim "kafoholičarima".

Copyright © Kafica Magazin - opuštajuće teme uz kaficu. All right reserved. Zabranjeno je svako kopiranje, reproduciranje, prosljeđivanje i publiciranje sadržaja sa sajta. Svako kopiranje sadrzaja će biti sakcionisano.