Šta treba izbegavati?

Istina je da je život danas pogođen raznim zagađenjima od spolja i štetnim uticajima nad kojima nemamo kontrolu. Ipak, kada je ishrana u pitanju, tu možemo i trebamo povesti računa. Naravno, život pod staklenim zvonom je nemoguć i ne preporučljiv, ipak, u narednim redovima pročitajte o sastojcima koje bismo trebali izbegavati i zašto.  -    Šećer (sugar): za izbegavanje je iz više razloga. Povećava nivo insulina i utiče na potiskivanje imunog sistema, što slabi sposobnost organizma za borbu protiv bolesti. Dalje, uzrokuje debljanje i skladištenje masti u telu, izvlači vitamine i minerale iz organizma tj. troši hranljive materije iz tela. 

Umesto toga, gledajte da konzumirate hranu koja je prirodno zaslađena – voćem ili medom; ali, ako baš morate uzeti šećer, odlučite se za čisti nerafinisani šećer (ako ga pronađete). -    Izbeljeno belo brašno (bleached white flour): izbeljivanje belog brašna je proces koji brašnu oduzima hranljive materije i vlakna. Rezultat je proizvod tzv. praznih kalorija, sa malo ili nimalo nutritivnih vrednosti u ishrani. Kada birate brašno, uzimajte ono koje je od celih zrna i nije izbeljeno. -    Hidrogenisano sojino ulje (hydrogenated or partially hydrogenated soybean oil): ulja spremljena na ovaj način imaju višu tačku topljenja, što ih čini atraltivnijim za pečenje i produžava im vek trajanja. Nažalost, za Vas i Vaš struk su sve, samo ne atraktivna. Masnoća iz ulja pripremljenih na ovaj način mogu uticati na izazivanje koronarnih bolesti ili čak mogu biti vezani za pojavu raka. Umesto toga, odlučite se za ona ulja koja imaju mono ili polizasićene masti – što su masti koje su dobre za topljenje sala, a ima ih u morskim ribama, orahastim plodovima, i sl. -    Visoko fruktozni kukuruzni sirup (high fructoze corn syrup): ovo je neprirodan proizvod koji je izuzetno sladak, dobijen od visoko obrađenog i rafinisanog kukuruznog skroba. Dobijeni proizvod slađi je od šećera i drugačije se obrađuje u organizmu. Obrađuje se direktno u jetri i tada pohranjuje kao mast; nema hranljivu vrednost, već samo prazne kalorije; povezan je sa nekoliko bolesti, između ostalih i sa dijabetesom tipa 2. Koristite prirodne zaslađivače i namirnice koje su prirodno slatke – med i voće. -    Aspartam-saharin i tome slično (aspartame-saccharin…): svejedno koji je, veštački zaslađivači su loši za nas. Potpuno su neprirodni i obrađuju se od derivata hrane i/ili hemikalija koje nisu prirodne za nas da ih svarimo. Veštački zaslađivači mogu uticati na razaranje metabolizma i energetskih nivoa, postoje jaki dokazi da su otrovni i mogu izazvati rak, kao i druge bolesti. Umesto toga, uvek se odlučite samo za prirodne zaslađivače.   Kad god je moguće, izbegavajte ove sastojke i konzumirajte svežu hranu, sirovu ili kuvanu. Pakovana i polugotova hrana većinom ima dodatak konzervansa u sebi ili neke od neželjenih sastojaka za izbegavanje.    www.organ vlasti.com

Pretraživanje

Na portalu Kafica magazin možete pročitati sve sto vas zanima iz oblasti lepote i zdravlja, mode, fitnesa, zdrave ishrane, poezije... Nastojimo da vam pružimo mnogo zanimljivih i različitih sadržaja u kojima ćete uživati uz vruću ili osvežavajuće ledenu kaficu. Kreirajmo zajedno ovaj portal!

Trenutno je u izradi forum, pišite nam o čemu bi voleli da čitate kao i šta biste podelili sa drugim "kafoholičarima".

Copyright © Kafica Magazin - opuštajuće teme uz kaficu. All right reserved. Zabranjeno je svako kopiranje, reproduciranje, prosljeđivanje i publiciranje sadržaja sa sajta. Svako kopiranje sadrzaja će biti sakcionisano.